2014. április 19., szombat

I. Szegedi Japán-Nap

Az esemény plakátja
2014. április 19.-én került megrendezésre az  I. Szegedi Japán-Nap, a SZAFT (Szegedi Anime Függő Társaság) és az IH - D2 Ifjúsági Fejlesztő- és Médiaközpont közös rendezésében. Én nem voltam ott a végéig, de ameddig ott voltam nagyon élveztem és első kísérleti eseményhez képest nagyon ott volt a szeren.

A programok egyik felében az IH rendezvényközpontban volt megtartva a nagyteremben és a másik fele a Grand Café-ban.
A nézőközönség

A programok délelőtt tíztől kezdődtek, a napot a szerverők nyitották és elhangozz a Japán himnusz is. Az első program egy akusztikus koncert volt, melyen Kurokawa Taka játszott gitáron. Nekem nagyon tetszett, mert szeretem a japán nyelvet is és a gitár hangját is. Ennek a kettőnek a kombinációja valami elképesztő volt.

Ezután Herczeg Csaba adott elő, a Japán nyelv megismerése érdekében. Érdekes információkat mondott el - nekem legalábbis azok voltak - melyekből megtudhatta az ott lévő ember, hogy három fajta írás van. Nem akarok japánnyelvleckét tartani ezért nem is mennék bele a részletekbe. Megtudhattuk, hogy rengeteg japán kanji van és némelyiket nem is könnyű leírni.

Az előadás után jött az első vetítés a Kotonoha no niwa nevű anime film lett levetítve, mely annyira nemigazán kötött le. Éppen ezért körbejártam kicsit a teremben.

Lehetett többféle mangát is olvasni, volt egy pár. A hagyományos japán öltözéket is felpróbálhatták a jelenlévők, mind a férfiak, mind a hölgyek. A terem közepén egy Bonsai kiállítás volt, nagyon szépek voltak. Fotókiállítást is tartottak, néhány kép ki volt nyomtatva és kirakva, de a többsége diavetítőről ment. Manga rajzsarok is volt a helyszínen, ahol igencsak jó rajzokat láttam. A lány aki jött egy saját mangát is kiadott már. Az előtérben a hagyományos japán játékokat (pl.: Karuta) és az evőpálcikát is ki lehetett próbálni.

A Kotonoha no niwa után levetítették Dóczi Attila "Nem mese, anime!" szakdolgozatát, melyet biztosan sokan ismertek. Véleményem szerint ez egy határozottan kimagasló videó lett a szubkultúráról.


Valamint Kalligráfia is volt, melyet szemügyre vettem és nagyon tetszett az is. Mindezek mellett egy cosplay-est is láttam. A Kuroko No Basuke animéből Akashi lett megformázva.
Akashi

Ezek után én már nem voltam ott. Viszont tetszett nagyon az addigi összes program és határozottan állítom, hogy jövőre is elmegyek, mert nekem nagyon tetszett.

1 megjegyzés: